Corporate festivals bij UP Events, in de zomer én winter

Verwachte leestijd 6 minuten

Ook CEO’s staan hier met hun blote voeten in het zand

Magazine High Profile Events
Door: Mahlee Plekker

Het is dinsdag 4 februari 2020 en zelfs op deze druilerige dag barst het van de activiteit op het terrein van UP Events. Op het bord bij de ingang worden alle partijen die vandaag worden verwacht welkom geheten: het is volle bak vandaag. Gezeten op een zacht schapenvelletje bij een knisperend kacheltje in een van de loodsen, voel ik mij meteen thuis. En toch sta je hier in de zomer met je blote voeten naast een BeachclUP. Hoe veelzijdig is UP Events?

Verrassingen in activiteiten

Het terrein ligt goed bereikbaar aan de rand van Amsterdam. De groene loodsen en de lichtjes zijn het eerste wat opvalt, daarna begin je in elke hoek iets anders te ontdekken: een 900m2 outdoor arena om te lasergamen, een veld voor bubbelvoetbal, boogschieten, diverse spectaculair uitziende installaties voor Robinson proeven, beachvolleybal… En dat blijkt alleen nog maar het buitenterrein. Tot mijn grote verrassing vind ik in een van de loodsen een heus Vietnamees minidorp, horend bij een van de Escape rooms van UP Events. Welke verrassingen verstoppen zich in de andere loodsen?

Slecht weer bestaat niet tijdens corporate festivals

‘Ja, zo veelzijdig is het dus’, lacht Pim ten Broeke, Sales & Eventmanager UP Events. ‘Activiteiten zijn hier het hele jaar door’, vertelt hij. ‘Zeker niet alleen in de zomer!’ Samen met Sophie Spanjer, hoofd marketing, geeft hij vandaag een kijkje achter de schermen. Binnen en buiten. Van Escape Challenges en het bouwen van kettingreacties tot de nieuwste aanwinst: een Hackathon waarbij je samen met je collega’s diverse codes moet kraken. Sophie: ‘Opdrachtgevers kunnen huiverig zijn voor slecht weer. Dat is hier geen enkel probleem, binnen is het namelijk minstens zo leuk. Daarnaast geldt wat ons betreft: slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel. Bovendien hebben we warme douches mocht het nodig zijn’, vult ze lachend aan.

Ontspannen karakter van corporate festivals

‘We zijn heel goed in teambuildingactiviteiten, maar we kunnen veel meer’, zegt Pim. ‘Het doel van een evenement is toch vaak dat de gasten op een makkelijke manier in contact komen met elkaar. Daar zijn de sfeer van ons terrein en de aard van onze activiteiten op ingericht. Iedereen moet zich snel op zijn of haar gemak kunnen voelen tijdens corporate festivals.’

De sfeer van ons terrein is perfect om makkelijk met elkaar in contact te komen

Pim: ‘Een mooi compliment dat we laatst kregen was dat zelfs de CEO die normaliter echt zijn pak niet uit te krijgen is, op een gegeven moment met blote voeten in het zand stond. Je merkt dat verbinden UP Events in het DNA zit.’

Inspirerende ontmoetingen

Sommige opdrachtgevers komen enkel om een locatie te huren, anderen willen volledig ontzorgd worden of zijn op zoek naar een partner voor een co-creatie. Maar, UP Events voegt graag altijd een verrassing toe. Een onverwacht element waar zelfs de opdrachtgever niets van weet. Dat vinden ze leuk. ‘Be Different is een van onze kernwaarden’, voegt Sophie toe. ‘Vaak zijn mensen helemaal verbaasd als ze ons terrein bezoeken. Dat positieve gevoel en die verrassing, dat mag in elke belevenis terugkomen.’

‘Ik durf voor alles wat we doen mijn hand in het vuur te steken’, zegt Pim. ‘We gaan met z’n allen voor de volle 100%. Dat is ook een cultuur die we bewust neerzetten. We blijven ons continu afvragen: hoe kan het beter, efficiënter?’ Hoe bijzonder goed uitgewerkt de activiteiten van UP Events zijn, blijkt wel uit het feit dat hun schaalbare activiteiten door heel Nederland en zelfs daarbuiten voor de corporate markt ingezet worden. ‘We werken daarnaast steeds vaker samen met bureaus en Event Managers, die we helpen met hun eventstrategie en jaarplannen’ zegt Pim, ‘en door nieuwe samenwerkingen met cateraars en event stylisten krijgen we de kans om sterke relatie-events en corporate festivals neer te zetten. Super gaaf!’

Dat positieve gevoel en die verrassing, dat mag in elke belevenis bij ons terugkomen

Escape!

Het is tijd om het terrein te bekijken. Via een deur lopen we een tweede loods in waar ik meteen in een compleet andere wereld terecht kom. ‘Nu oppassen dat de deur niet achter ons dichtvalt’, lacht Sophie, ‘anders zitten we het komende uur opgesloten.’ Alles klopt tot in de details. Je zit meteen midden in een escape verhaal. En ik ben jaloers op de mensen die later vandaag de escape room mogen oplossen. ‘Maar jij kunt deze nu nooit meer doen,’ lacht Pim, ‘gelukkig hebben we er nog een paar.’

Daarna naar buiten – de paraplu’s staan klaar – naar Loods 7, geschikt voor plenaire sessies en grote groepen. Rondom staan hutjes waardoor er een festivalsfeer gecreëerd kan worden bij winter corporate festivals. ‘In de zomer met lampjes en palmen, in de winter met fakkels en Glühwein’, vertelt Pim. Iets verderop staat een Winterlodge, van alle gemakken voorzien voor een vergadering, maar ook geschikt voor je eigen winterfeest met bierpul sjoelen of Nagelen op een lekker après ski-muziekje. In de zomer worden dit de BeachclUPs, elk van 300m3 met eigen buitenterrein.

Corporate festivals: Hoe houd je het simpel?

Behalve bedrijfsevenementen en teambuilding groeien de aanvragen voor corporate festivals met een ontspannen karakter bij UP Events. ‘Wat ideaal is aan een bedrijfsfestival is dat de gasten zelf kunnen bepalen wat ze doen op zo’n dag. Meedoen aan de activiteiten, of hun eigen weg gaan en chillen bij de foodtrucks.’ Een bedrijfsfestival wordt dus niet alleen ingezet als speciale dag voor medewerkers, maar steeds vaker gekoppeld aan zakelijke inhoud zoals een product lancering of netwerkmiddag met belangrijke klanten. ‘Omdat men zich hier zo snel thuis voelt, werkt dat zo goed. We zijn echt trots om hier te werken en daar deel van uit te kunnen maken!’

Of mensen nooit verdrinken in de oneindige mogelijkheden, is een vraag die bij mij opkomt, maar ook daar is over nagedacht. Pim: ‘Voor het overzicht hebben we pakketten samengesteld. Maar dat is eigenlijk vooral voor het overzicht, wij zorgen altijd voor een twist, een verrassing in de beleving, waardoor mensen blijer weggaan dan verwacht.’ ‘En ja hoor, het werkt!’