Artikel: Custom made game

Verwachte leestijd 4 minuten

Van vergaderen op een unieke plek tot bijzondere teambuildingactivaties en BBQ’s;. bij UP Events kan elk bedrijfsuitje gerealiseerd worden.
Een spel dat inhoudelijk volledig gepersonaliseerd kan worden is de interactieve Custom made game. Een op maat gemaakt GPS spel waarbij eigen vragen, stellingen en opdrachten centraal staan en op een grappige of serieuze manier kunnen worden ingezet. Zo kan de bedrijfskennis worden getest, de bedrijfscultuur worden versterkt en kan worden gezorgd voor teambuilding op een speelse manier.

UP Events is met zijn jarenlange ervaring in het maken van city games, Treasure hunts en escape games via het gamification platform, een grote speler op het gebied van Custom made games. In dit spel krijgen eerdere concepten een informatief karakter dat een serieuze en leerzame kant heeft. Naast het gebruik van GPS kan dit spel ook gespeeld worden door QR-codes, hierdoor is het mogelijk om de Custom made game indoor te spelen op jullie bedrijfslocatie of kantoor.

Zo werkt het

In teams van 4-7 personen verplaatsen de deelnemers zich, gewapend met een tablet, door een gebied. Het speelveld kan een stad zijn, maar ook een park of bedrijfspand. Onderweg worden opdrachten gedaan, vragen beantwoord, raadsels op gelost en clues gevonden. Door over bepaalde GPS punten op het speelveld te bewegen, worden telkens nieuwe vragen geactiveerd waarmee punten kunnen worden gescoord. Het team met de meeste punten wint het spel.

Serious gaming met een grote fun factor

De Custom made game van UP Events is veelzijdig, kan geheel op maat worden gemaakt en op elke plek plaatsvinden. Het spel kan zelfs in diverse landen tegelijkertijd gespeeld worden. Handig wanneer jouw bedrijf vestigingen heeft in verschillende landen.

Inhoudelijk steunt het spel op de informatie en input die we krijgen van een bedrijf. Visie, kernwaarden en bedrijfscultuur worden in het spel geïntegreerd.

Op basis van de bedrijfsinformatie kunnen wij een spel samenstellen – met een gevarieerde opdrachten- en vragenlijst – waar de deelnemers én het bedrijf veel van kunnen leren.

Deze bedrijven gingen je voor

Heineken

Voor Heineken organiseerden we een bijeenkomst met een zakelijke touch. De dag startte ’s morgens met een bijeenkomst met verschillende sprekers. Het thema was: Exploring future of work. Daarna volgde een ‘Digital game’ die ervoor moest zorgen dat werknemers een helderder beeld zouden krijgen van de toekomst van het bedrijf.

Petrobas Oil & Gas

Het bedrijf Petrobas oil & gas heeft een kantoor in twee landen; Nigeria en Nederland. De Custom made game die we voor Petrobas oil & gas creëerden, werd tegelijkertijd in twee landen gespeeld. Een team in Nigeria en een team in Nederland kon op die manier op een speelse manier met elkaar samenwerken.

Ons bedrijf heeft een kantoor in Rotterdam en Lagos. UP Events organiseerde een gepersonaliseerd GPS spel dat we tegelijkertijd op beide locaties speelden. We hebben enorm veel lol gehad én heel veel geleerd. UP Events heeft er werkelijk alles aan gedaan – vanaf de voorbereiding tot aan de organisatie op de dag zelf – om ons bedrijfsuitje tot een groot succes te maken!

Medivents

UP Events organiseerde voor Medivents een ‘Congrestival,’ een medisch congres in festivalsetting. De dag was divers, met eerst een plenaire meeting met verschillende sprekers en diverse breakouts. Afsluitend deed het team een Medische Game die inhoudelijk draaide om de kernwaarden van het bedrijf en nieuwe ontwikkelingen in de branche.

Play, watch & learn

De Custom made game is leuk, werkt verbindend, maar is bovenal zeer leerzaam voor de deelnemers en voor het bedrijf. Van de resultaten en bevindingen die naar voren komen kan veel worden geleerd. Waar ontbreekt het aan kennis? Hoe is de verdeeldheid over de vragen? Welk onderwerp wordt veel fout beantwoord? Achteraf kan met behulp van foto’s en video’s die beschikbaar worden gesteld op een server, een eindpresentatie gehouden worden om inhoudelijke zaken te bespreken met het team.